Tu cat de bine comunici? Descopera 3 metode prin care sa iti dezvolti aceasta abilitate
Comunicarea este esentiala in majoritatea contextelor din viata noastra. Chiar daca in anumite contexte ne simtim mai confortabil sa comunicam, iar in altele nu, aceasta abilitate face parte din viata omului. Este important sa cultivi si sa iti dezvolti aceasta abilitate, deoarece studiile au demonstrat ca oamenii care comunica sunt mai fericiti si mai sanatosi decat cei care nu comunica.
Nu limita comunicarea la cuvinte! In realitate, comunicarea e formata din multe elemente, precum tonul vocii, gesturile sau mimica fetei. Astfel, daca vrei sa afli cum sa ai incredere in tine si cum sa iti dezvolti comunicarea profesionala sau pe cea din viata privata, citeste in continuare acest articol.
TOP 3 tehnici care iti pot imbunatatii abilitatile de comunicare
Comunica deschis la locul de munca
In multe medii profesionale poate fi foarte dificil sa comunici cu toti colegii sau cu superiorii. Din nefericire, se poate intampla ca punctul tau de vedere sa nu fie luat in serios sau sa nu te simti in largul tau alaturi de colegi. Chiar daca o discutie cu anumiti membri ai echipei poate fi inconfortabila, realitatea e ca, daca nu faci acest lucru, pagubele vor fi mult mai mari pe termen lung. Eficienta unui departament sau a unui grup scade fara comunicare. Astfel, pentru o echipa productiva, este nevoie ca tu si ceilalti colegi sa vorbiti liber si deschis despre obiectivele, nevoile si asteptarile voastre.
Utilizeaza cat mai multe canale de comunicare
Nu este suficient sa ai abilitatea de a comunica, daca nu ai instrumentele potrivite. Ramai conectata atat in lumea virtuala, cat si in mediile fizice pentru a te integra usor, indiferent de locul in care te afli. Eventual poti alege un job care sa intruneasca toate aceste criterii. De exemplu, in videochat, modelele comunica cu membrii pe chat, dar isi folosesc si mimica, gesturile si miscarile trupului pentru a transmite un mesaj. Poti solicita mai multe detalii daca contactezi un reprezentant pentru angajare in videochat la Kendra. Aici gasesti o echipa care se va implica cu toate resursele astfel incat tu sa ajungi la cel mai inalt nivel.
Ramai conectat la noutatile din presa
Este dificil sa tii pasul cu dinamica evenimentelor pe care le regasesti in lume. Totusi, a ramane la zi cu actualitatile te pregateste pentru viitoare subiecte de disutii cu apropiatii tai, cu prietenii sau cu clientii. Selecteaza cu atentie sursele din care iti iei informatiile si asigura-te ca ramai deschisa la pareri si opinii pro si contra.
Comunicarea este cheia in relatiile interumane si este o abilitate care ne tine conectati sau care ne poate indeparta. Realitate este ca nu te nasti cu aceste abilitati invatate, ele se dobandesc in timp.
Sursa foto: Pexels.com.